مقالات

چند نکته در مورد کت و شلوار که هر مردی باید بداند

چند نکته در مورد کت و شلوار که هر مردی باید بداند

برای بسیاری از آقایان پوشیدن کت و شلوار و یا کت های تک ابهت خاصی در پی دارد. هم باعث می شود پخته تر به نظر برسند هم جدی تر. هنوز در سر تا سر جهان کت و شلوار به عنوان تنها یکه تاز لباس آقایان در مجالس رسمی با اختلاف در صدر انتخاب ها قرار دارد. همین امر باعث شده استایل های مشابه نیز طرفداران زیادی داشته باشد. استفاده از کت تک و پالتو هایی که شاکله خود را از کت و های رسمی به عاریت گرفتند نیز همه جای دنیا طرفداران خاص خودش را دارد. در این مقاله به چند نکته خواهیم پرداخت که اگر در مورد کت و شلوار بدانید همه چیز خیلی جذاب تر پیش می رود.

 

کت شلوار بخریم یا نه؟

قبل از هر چیز باید بدانید که کت و شلوار را برای چه مجلسی می خواهید؟ یک قرار کاری؟ مجلس عروسی؟ یا شاید یک قرار دوستانه که نیاز دارید برای جلب توجه جذابیت مردانه‌تان را به رخ بکشید؟

اگر تا به حال تجربه خرید کت و شلوار را نداشته اید، پیشنهاد ما به شما شروع با دو رنگ متداول اما به شدت جذاب است. آبی تیره یا خاکستری ذغالی. این دو رنگ در کت و شلوار به ندرت به تن کسی نمی نشیند. پس امتحانشان کنید.

این دو رنگ دست شما را در انتخاب پیراهن و کروات نیز باز می گذارد. البته که بهترین انتخاب ها در کت و شلوار های کلاسیک پیراهن های ساده و یک رنگ هستند.

 

کت وشلوار های جسورانه تر

اگر می خواهید کمی متفاوت تر عمل کنید و کت شلوار یک رنگ نپوشید، بدون شک بهترین انتخاب کت وشلوار های چهار خانه هستند. کت و شلوار های چهار خانه به خصوص برای رنج سنی 25 تا 40 خیلی عالی هستند. همچنین می توانید برای پیراهن، به سمت طرح های راه راه بروید و انتخاب متفاوتی در مورد کروات داشته باشید. این ترکیب تقریبا برای همه جا شما را خیلی شکیل می کند. می توانید از قواعد مرسوم فراتر بروید و حتی این ترکیب را برای قرار های کاری نیز استفاده کنید. شاید کمی نیاز به انعطاف باشد تا جلسه کاری اتان دست آوردی بیشتر از چند فنجان چایی داشته باشد و توجه ها به کت و شلوار شما و در ادامه به صحبت های شما جلب شود.

 

دکمه ها و چالش همیشگی، کدام را ببند کدام را نبند

وقتی رنگ و طرح پارچه مورد نظرتان را برای کت و شلوار انتخاب کردید، حالا باید در مورد این چالش همیشگی تصمیم بگیرید. کت تک دکمه یا کت دو یا چند دکمه. کار سختی نیست.

معمولا دو مدل متفاوت کت از نظر دکمه هایشان وجود دارد ک آن ها را تک سینه یا دو سینه نامگذاری می کنند. کت های تک سینه همان کت هایی هستند که یک یا دو دکمه دارند و کت های دو سینه کت هایی هستند که دو، چهار یا شش دکمه دارند. انتخاب بین این دو بیشتر به سلیقه خودتان بستگی دارد. اما کت های تک سینه متداول تر هستند. پس اگر می خواهید کمی متفاوت تر و البته مقتدر تر جلوه کنید، کت دو سینه را انتخاب کنید تا تجربه جدیدی از جذابیت مردانه را به خودتان هدیه بدهید. فقط به خاطر داشته باشید، وقتی کت تک سینه می پوشید هیچ گاه نباید دکمه پایینی را ببندید. اما در کت های دو سینه بستن دو دکمه جزئی از استایل شما خواهد بود.

 

 

نکته دیگری که در مورد انتخاب بین کت های یک دکمه و دو دکمه وجود دارد این است که بدانید برای چه مجلسی کت و شلوار را انتخاب می کنید. معمولا کت های دو دکمه برای مجالس رسمی تر انتخاب می شوند چرا که پایین تر بسته شدن دکمه کت باعث می شود بخش بیشتری از پیراهن شما مشخص باشد. کت هایی که بیش از 2دکمه دارند برای مراسم ها غیر رسمی تر مناسب هستند.

 

اهمیت جنس

جالب است بدانید جنس کت و شلواری که می پوشید هم رابطه ای مستقیم با رسمی یا غیر رسمی بودن آن دارد. معمولا کت ها رسمی کاملا از جنس پشم هستند. مرغوبیت شان هم به کیفیت و نوع پشم به کار رفته بستگی دارد . البته بهتر است نقطه ضعف شان را هم بد انید . پارچه های پشمی خیلی بیشتر و سریع تر چروک می شوند و باید فکر پوشید ن آنها در محیط های اداری و کاری را از سرتان بیرون کنید . چون نظم و آراستگی آنها در حد یک مجلس رسمی است و برای محیط کار مناسب نیستند.

 

 

سایز سایز و باز هم سایز

نباید سایز کت و شلوارتان خیلی بزرگ باشد . دقت کنید سرشانه های کت جذب شانه ها باشد نه بزرگ تر از شانه هایتان. قد کت و شلوار غیر از موارد استثنا استاندارد های ثابتی دارد که باید رعایت شود . همین نکات ظریف باعث می شود خوش تیپ و برازنده به نظر برسید . برای کت های معمولی که مدل شان خیلی بلند یا کوتاه نیست وقتی کت را می پوشید ، در حالت ایستاده دست ها را کنار بدن قرار د هید ، قد کت باید تا نوک انگشت شست باشد . قد آستین هم بهتر است به اند ازه ای باشد که یکی، دو سانتی متر از لبه آستین پیراهن از زیر آن بیرون بزند.

بلندی یقه کت هم باید طوری باشد که یقه پیراهن از کت بیرون باشد .

به قد شلوار هم توجه کنید . لبه پشت شلوار باید تا لبه پایین پاشنه کفشتان برسد و وقتی راه می روید جورابتان دیده نشود . البته حواستان به رنگ جوراب هم باشد که همرنگ شلوارتان انتخاب کنید. در ضمن این روزها دیگر پوشیدن شلوار خیلی گشاد و خیلی تنگ در کت و شلوار، رواج ندارد.

یک نکته مهم در شلوارهای کت و شلوار این است که کمر آنها به اندازه نیم تا یک سایز امکان تنگ یا گشاد شدن دارد و برای آنکه شلوار مناسب اندامتان داشته باشید نگرانی زیادی نخواهید داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *